Jeśli jednak w analizie obwiedniowej stosuje się demodulację wysokiej częstotliwości w celu wykrycia częstotliwości charakterystycznych dla błędów łożysk, specjaliści ds. konserwacji muszą zachować większą ostrożność w analizie z powodu rezonansu, ponieważ może ona zawierać składowe częstotliwości błędów lub nie.

Łożyska stożkowe zakupy on line

Użycie analizy spektralnej jako narzędzia do identyfikacji wad łożysk wiąże się z wyzwaniami związanymi z takimi problemami jak niska energia, rozmycie sygnału, cykliczność itp. Często wymagana jest wysoka rozdzielczość, aby odróżnić wadliwe komponenty częstotliwości od innych sąsiednich częstotliwości o dużej amplitudzie. W związku z tym, gdy sygnał jest próbkowany do analizy FFT, długość próbki powinna być na tyle duża, aby uzyskać odpowiednią rozdzielczość częstotliwości w spektrum. Również utrzymanie czasu i pamięci obliczeniowej w granicach i unikanie niepożądanego aliasingu może być trudne. Wymaganą minimalną rozdzielczość częstotliwości można jednak uzyskać poprzez oszacowanie częstotliwości awarii łożysk i innych elementów częstotliwości drgań oraz ich harmonicznych z powodu prędkości obrotowej wału, niewspółosiowości, częstotliwości linii, przekładni itp.

łożyska kulkowe

Pakowanie łożysk stożkowych

Niektóre łożyska używają grubego smaru do smarowania, który jest wpychany w szczeliny pomiędzy powierzchniami łożysk, zwanymi również uszczelnieniem. Smar jest utrzymywany na miejscu za pomocą uszczelki z tworzywa sztucznego, skóry lub gumy (zwanej również dławnicą), która pokrywa wewnętrzne i zewnętrzne krawędzie bieżni łożyska, zapobiegając wydostawaniu się smaru.
Łożyska mogą być również pakowane z innymi materiałami. Historycznie, koła w wagonach kolejowych używały łożysk rękawowych wypełnionych odpadami lub luźnymi odłamkami bawełny lub włókien wełnianych nasączonych olejem, a następnie używały masywnych poduszek z bawełny.

Olej pierścieniowy a łożyska stożkowe

Łożyska mogą być smarowane za pomocą metalowego pierścienia, który porusza się luźno na centralnym wałku obrotowym łożyska. Pierścień wisi w komorze zawierającej olej smarowy. W miarę jak łożysko obraca się, lepka przyczepność doprowadza olej do pierścienia i na wał, gdzie olej migruje do łożyska, aby je nasmarować. Nadmiar oleju jest spłukiwany i ponownie zbiera się do basenu.

Niektóre maszyny zawierają w dnie zbiornik środka smarnego, z przekładniami częściowo zanurzonymi w cieczy, lub korbowody, które mogą wahać się w dół do basenu, gdy urządzenie pracuje. Obracające się koła wpadają do otaczającego je powietrza, podczas gdy korbowody wpadają na powierzchnię oleju, rozpryskując go przypadkowo na wewnętrzne powierzchnie silnika. Niektóre małe silniki spalinowe zawierają specjalne plastikowe kółka, które losowo rozpraszają olej wokół wnętrza mechanizmu.

W przypadku maszyn o dużej prędkości i mocy utrata smaru może prowadzić do szybkiego nagrzewania się łożyska i uszkodzeń spowodowanych tarciem. Również w zanieczyszczonym środowisku olej może zostać zanieczyszczony pyłem lub zanieczyszczeniami, które zwiększają tarcie.